jueves, 20 de octubre de 2011

El embargo (poema en Castúo) de José María Gabriel y Galán


Señol jues, pasi usté más alanti
  y que entrin tos esos.
  No le dé a usté ansia
  no le dé a usté mieo...
Si venís antiayel a afligila
sos tumbo a la puerta. ¡Pero ya s'ha muerto!
Embargal, embargal los avíos,
  que aquí no hay dinero:
  lo he gastao en comías pa ella
y en boticas que no le sirvieron;
  y eso que me quea,
porque no me dio tiempo a vendello,
  ya me está sobrando,
  ya me está jediendo.
Embargal esi sacho de pico,
y esas jocis clavás en el techo,
  y esa segureja
  y ese cacho e liendro...
¡Jerramientas, que no quedi una!
  ¿Ya pa qué las quiero?
Si tuviá que ganalo pa ella,
¡cualisquiá me quitaba a mí eso!
Pero ya no quio vel esi sacho,
ni esas jocis clavás en el techo,
  ni esa segureja
  ni ese cacho e liendro...
¡Pero a vel, señol jues: cuidaíto
  si alguno de esos
es osao de tocali a esa cama
ondi ella s'ha muerto:
la camita ondi yo la he querío
cuando dambos estábamos güenos;
la camita ondi yo la he cuidiau,
la camita ondi estuvo su cuerpo
  cuatro mesis vivo
  y una noche muerto!...
Señol jues: que nenguno sea osao
de tocali a esa cama ni un pelo,
  porque aquí lo jinco
  delanti usté mesmo.
  Lleváisoslo todu,
  todu, menus eso,
  que esas mantas tienin
  suol de su cuerpo...
¡y me güelin, me güelin a ella
  ca ves que las güelo!...


collage de Garbi KW www.garbikw.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario